Múlt hónapban megérkezett a The Surge – egy science-fiction akció-szerepjáték (PC, PS4, Xbox One), amelyet a német Deck 13 Interactive fejlesztett. Ők olyan játékokon dolgoztak korábban, mint:  Ankh, Jack Keane, Blood Knights, Venetica, TransOcean vagy legutóbb a sikeres fantasy akció-szerepjáték, a Lords of the Fallen.

Most a The Surge-ben egy mozgássérült szerelő egy külső mechanikus test segítségével küzd különféle robot-ellenfelek ellen, a játék maga pedig kimondottan kihívást igénylő akció-szerepjátéknak készült. A játék emellett különféle témákat dob fel, amelyek a tudományos-fantasztikum rajongóinak is érdekesek lehetnek, így nyilván többet szerettünk volna tudni a játék fejlesztéséről is.

Jan Klose, a Deck13 ügyvezetője volt olyan kedves, hogy válaszoljon a kérdéseinkre.

TheSurge_1

Honnan jött az ihlet a The Surge című játékhoz? Tudnátok mondani néhány könyvet / filmet?

Rengeteg inspiráció vezetett a The Surge-höz. Egyrészt nagyon szerettünk volna elmondani egy történetet, amely a mai világunkhoz kapcsolódik, és jelenlegi folyamatokat vetít ki a jövőre. Megvizsgáljuk azokat a dolgokat, amelyek ma fontosak és valószínűleg formálják a jövőnket, mint a technológia, mesterséges intelligencia, de idevehető a kapitalizmus, a kormányzatok és a környezet is. Természetesen szeretjük a sci-fi könyveket és filmeket is, mint a District 9, az Edge of Tomorrow vagy az Elysium, hogy csak néhányat említsünk. Vegyünk hozzá még képregényeket, mint az Akira, és játékokat is, kezdve a Batmantől a Half-Life-ig és a Bioshock-ig. Nos, volt itt minden.

A játék különböző témákkal foglalkozik, mint technológia, társadalom és környezeti katasztrófák – mennyire nehezen fordíthatóak le ezek a témák egy videojáték nyelvére? Van a The Surge-ben egy központi, fontos téma?

A központi téma: „Mi fog történni a világunkkal, ha így folytatjuk?” A mi válaszunk nem éppen pozitív. De hisszük, hogy minden téma lefordítható a videojátékokra, ha azzal nem idegesítjük a játékost. Végigjátszhatod a játékot anélkül is, hogy ezekkel a kérdésekkel foglalkoznál, vagy belemerülhetsz, és annak is meglesz a jutalma.

TheSurge_2

Végignézve az előző munkáitokon, úgy tűnik, a játékaitokban igen erős a világépítés. Sok írótok van? Nálatok mivel kezdődik a világépítés: karakterrel / környezettel, vagy inkább rajzokkal / hangulatokkal? 

Nagyon sokat törődünk az írással, ez igaz, de nem a hagyományos módon. Annak ellenére, hogy vannak külsős narratív tervezőink, az egész csapat hatással van a történet és a világ megalkotására. Egyes részeit a grafikusok, másokat a játéktervezők, megint másokat a programozók adják hozzá. Van egy kis csapatunk, az úgynevezett „Vision Group”, akik ezeket az ötleteket egy koherens élménnyé alakítják át. Bizonyos értelemben úgy érezzük, mi mindannyian írók vagyunk.

Nehéz volt fantasy-ből sci-fi-be váltani? Melyikben nehezebb alkotni? Milyen problémákkal szembesültök, ha ilyen zsánerekben dolgoztok?

Mindkét zsánernek megvan a nehéz feladata. A fantasy-játékok szigorú zsánerszabályokat követnek, és sokan feldühödnek, ha nem követjük őket, ugyanakkor mindenki új, kreatív anyagot vár. Ezt néha nehéz elérni, de mivel mi is szeretjük a hagyományos szabályokat, megértjük őket, ennek megfelelően építettük fel a Lords of the Fallen világát is. Egy közeljövőben játszódó játéknál viszont fontos, hogy valószerű legyen, és hogy a díszletek legyenek realisztikusak, érthetőek, ugyanakkor tovább kell gondolni őket, hogy passzoljanak a jövőképbe. Elég laza és egy kicsit megkönnyebbülés is, ha elhelyezhetsz kávésbögréket és képregényeket a játék világában, jó érzés olyan világot teremteni, ami nem is annyira más, mint a miénk. Másrészt ez is egy nehézség: meg kell győzni a játékost, hogy mindez lehetséges.

TheSurge4

A legtöbb játékos egyetért abban, hogy a Lords of the Fallen és most a The Surge is erősen hasonlít a Dark Souls-ra… mit gondoltok, segíti a játékaitokat ez az összehasonlítás, vagy inkább visszatartja őket, esetleg csak egy egyre népszerűbb műfajról van szó? Hogyan látjátok a From Software hatását a játéktervezésre általánosságban?

A From Soft remek munkát végez a játékaikkal. Ebben a helyzetben egy kicsit trükkös dolog játékot készíteni. Néhányan azt mondják, hogy túl hasonló játékokat készítünk a Souls-játékokhoz, és ez nem tetszik nekik, másoknak pedig az nem tetszik, hogy a Souls-játékokhoz képest túl sok mindenen változtatunk. De minden játék egyedi, és önmagukban kell megítélni őket. Akár tetszik a The Surge, akár nem, ennek nem kellene kapcsolódnia a kérdéshez, hogy tetszik-e egy hasonló játék, kivéve, ha az a játék mindent sokkal jobban csinált ennél, és ezt nem tudod élvezni. Reméljük, nem így van!

Mindig kockázatos új szellemi tulajdont hozni a piacra, de a Deck 13 mindig új világot teremt a játékosoknak. Ez szándékos döntés? Sok ötletettel dolgozik a stúdió?

Igen, szeretünk új dolgokat csinálni. Milliónyi ötlet van a fejünkben és a fiókjainkban, és az örökkévalóságig tudnánk új világokat teremteni. Ha a megvalósításuk nem tartana két-három évig…

TheSurge_5

Mit tartatok a legfontosabbnak, amikor a játékaitokat tervezitek? Kellett nehéz döntéseket, áldozatokat hozni a fejlesztés során, amiket megbántatok?

Igen, szinte minden nap hozunk nehéz döntéseket, mert szigorú a költségvetésünk a játékainkra. Mindig mérlegelnünk kell, mit tarthatunk meg, mit dobunk ki, és ez azt is jelenti, hogy rengeteg jó ötlet kerül kidobásra. De nem, nem bánjuk meg a végén, mert ha a megfelelő dolgokat dobjuk ki, és csak azokat hagyjuk meg, ami számít, akkor az egyfajta letisztult termék, ahol tényleg a legjobb dolgok maradtak meg, és emiatt a játék is jobb lesz. Egy olyan játék, amely minden ötletünk esszenciája.

*

Köszönjük az interjút a Deck 13-nak! Ha még nem próbáltátok, a The Surge már kapható PC-re, PS4-re és Xbox One-ra is.

Hozzászólások

hozzászólás


[ további írásai]
Ha tetszett, kövesd a Facebook-on is!
Kategóriák: interjú, játék

Eddig egy hozzászólás érkezett.

  1. solymosgyus szerint:

    nekem a surge nem tetszik. youtube végigjátszás alapján.

Szólj hozzá

Nem belépett felhasználók számára a hozzászólások kb percenként frissülnek.

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.



Keresés az oldalon