Álmomban sem gondoltam volna arra, hogy Jean Patrick 2010-es díjnyertes kisfilmjéből egész estés mozi lesz. Az egy gegre felépített, nyolcvanas évek nosztalgiáját felvillantó, Commodore-jeles alkotásra azonban lecsapott Adam Sandler hírhedt produkciós cége, a Happy Maddison, és nemrég már be is mutatták a filmet.
Get ready: Adam Sandler nevével egyre nehezebb bármit is eladni. Pénzügyileg rendkívül sikeresen kormányozza cégét (minden három-négy ordas buktára jut egy-egy Nagyfiúk-féle kasszasiker), de a nevét nagyon lejáratja. Lassan ő maga a filmbeli gonosz videojáték: amihez hozzányúl, az darabokra (pixelekre) esik szét. Ez a mostani filmje viszont nem teljes kudarc.
Level one: a csúnya földönkívüliek a hozzájuk VHS-en elérkezett videojátékokat fenyegetésként élik meg, és azokból kovácsolnak fegyvert a Föld elpusztítására. Igen, ennyi maradt a játékos francia rövidfilmből, csak ehhez jönnek még az Adam Sandler-filmek elmaradhatatlan kellékei: Adam Sandler fürtös hajú kiskori megfelelője, a hülye barátok és a jó csaj. Nekik, és a Trónok harcából ismert Peter Dinklagenek kéne felvennie a kesztyűt. Ami azt illeti, az idegenek elég játékosak: ránk küldenek néhány ősöreg pixel-halálosztót, amelyet a főszereplőknek óriási, élő videojátékszerűen kell legyőzniük. Na, vajon sikerül-e?
Level two: különösen egy olyan szakavatott nosztalgiabolond, mint Ernest Cline olvasása után tűnik a film geekfaktora alacsonynak. Ez nem egy nyolcvanasévekes, spaceinvaderes összekacsintás, hanem egy apropó Adam Sandlernek az újabb visszafogott hülyéskedésre. Kevés az utalás, a játékokon kívül csak az idegenek retrosztárokkal felmondatott üzenetei viccesek, de azok nagy része csak az amerikai popkultúrát behatóbban ismerőknek lehet érdekes. A film logikájában is van egy nagy baki, amikor kiderül, hogy a kiskoromban csak örökéletkód néven futott csalás az életben is működik – miért, hogyan?
Bonus level: a film erényei közé elsősorban a kövér kisfiúból lett kövér geek figurájában remeklő Josh Gad játéka tartozik, na meg a film címében is szereplő pixelekre hullás. Ezt a filmet épp ezért 3D-ben érdemes megnézni, ez az effekt újdonság a már megszokott CGI-világ mellett. Adam Sandler nem nagyon teszi oda magát, ugyanazt a kispolgári, könnyen átélhető kisembert hozza, akinek a család és a nyugalmas élet a fontos. Ő a lúzer, aki királyfivá válik, megmentheti a világot és a királynő kezét is elnyerheti. Ráadásul, figyelem, csak egy poén van a szokásos fingós-pisilős-kakilós vonulatból!
Game over: a rutinos Chris Columbus dinamikus, butuska és nézhető filmet hozott össze. Az igazi retróra vágyóknak még meg kell várniuk, amíg Steven Spielberg megrendezi a Ready Player One-t, addig ezzel a filmmel lehet eleveníteni a hajmetál korszakra.
Hozzászólások
["; echo the_author_posts_link(); echo " további írásai]"; } else { print '
A cikk írója nem adta meg az LFG.HU-s azonosítóját (vagy nincs neki).'; } ?>
A film olyan rossz volt, hogy az már jó volt.