Régen elmúltak már azok az idők, amikor az éjszakai pihenésre szánt órák jelentős hányadát áldoztam be egy játék kedvéért, különösen, ha a játék történetesen a multiplayer-re van kihegyezve. Legutóbb a Call of Duty 4: Modern Warfare volt ilyen. Így nem meglepő, hogy amikor Vince Zampella és csapata kiválva az Infinity Ward-ból megalkották a Titanfall-t, a hype train-re jegyet váltva beszereztem azt.

Sajnos azonban nem lett átütő siker. Idővel a szerverek kiűrültek, az egyjátékos kampány hiánya pedig csak tovább rontott a helyzeten, hiszen jelentős vásárló tábortól fosztotta meg magát a játék ennek hiánya miatt. Ám szerencsére a Respawn Entertainment tanul a saját hibáiból: a Titanfall 2 egy rendkívül szórakoztató egyjátékos módot kapott, a többjátékos rész pedig még tovább finomodott.

titanfall-2-listing-thumb-01-ps4-us-03jun16

Az egyjátékos kampány során Jack Cooper bőrébe bújhatunk, aki a Frontier Militia egyszerű katonája. Nem pilóta, hiszen nem végezte el a képzést, ám egy bevetés során úgy alakul, hogy neki kell átvenni a BT-7274 jelű titán irányítását. A történet főleg erre a kezdetben problémás, de később bajtársias kapcsolatra épül. Maga a főkonfliktus egy klasszikusnak mondható sci-fi toposzt használ: az anyabolygó és a gyarmati planéták között kialakult háborút. Sajnos ennek háttérről továbbra sem tudunk meg túl sokat. Nem tudjuk a háború valódi okait, ahogy azt sem, hogy miért használ az IMC zsoldosokat a Frontier Militia ellen. Persze nem kell regényeket megszégyenítő cselekménnyel párosítani egy játékot, de a Modern Warfare széria után jogos elvárás az ütős sztori az egyjátékos mód alá és nem is kellett csalódni. A történetvezetés hiányosságai ellenére egy abszolút élvezetes, helyenként kikövetkeztethető fordulatokkal tarkított történetet kapunk, ami egy percre sem hagy pihenni, végig pörög az akció. Igaz, érdemes nehezebb fokozatokon játszani, egyrészt mert elég rövid – 6-7 óra végig lehet vinni – másrészt pedig a gépi ellenfelek taktikai érzéke nem túl kiemelkedő. Nagyon könnyen össze lehet őket zavarni falon futással vagy a jet pack használatával.

A pályatervezésre több időt fordítottak a fejlesztők, mint a mesterséges intelligenciára és a sztorira. Volt egy pálya például, ahol óriási gyárban rakták össze előre gyártott elemekből a lakóházakat és a folyton változó perspektíva miatt izgalmas volt Jack Cooperként ugrálni a szerepüket változtató falakon, padlón és plafonon. Vagy amikor kapunk egy kis csuklóra szerelhető eszközt, amivel vissza tudunk ugrani az időben, így átjutva áthidalhatatlannak tűnő akadályokon vagy így kerülve az ellenség mögé, hogy meglepetésszerű támadást indítsunk. A single játékmenetet két fő részre lehet osztani: amikor pilótaként rójuk az utcákat, és amikor éppen BT-vel vállvetve vesszük fel a harcot a gonosz IMC zsoldosaival. Mind a két résznek megvan a maga szépsége, de azért mindig siettem azoknál a részeknél, ahol elszakadtunk a személyes Iron Giant-ünktől.

Ám mégis a játék lényege a multiplayer. Az első rész problémáit és furcsaságait alapul véve csiszolták szinte tökéletesre a Respawn-os srácok. A titánok ezúttal már nem túlságosan erősek, egy taktikus pilóta is viszonylag könnyedén le tud szedni egyet és jóval kiegyensúlyozottabbakká is váltak a gépszörnyek. Ezúttal nem lehet kombinálni egy-egy titán osztály fegyvereit, hanem hét előre definiált közül kell választanunk. Személyes kedvencem a Tone osztályú titán lett, ezzel kellő hatékonysággal lehet pilótákat és titánokat is elintézni – ha elég ügyesen használjuk. A szokásos multiplayer játékmechanikai megoldások ezúttal sem hiányozhatnak: mint a csatákban elért teljesítményen alapuló fejlődési rendszer vagy a testreszabható játékos felszerelés. Nincsenek klasszikus értelemben vett kasztok a pilóták esetében, de a felszerelésük minden darabját a saját ízlésünk szerint állíthatjuk be. Kezdve a választható, időnként feltöltődő egyedi képességektől (például álcázás, személyi pajzs vagy fázison kívülre helyezkedés, stb.), a Boost-okon át (erősebb fegyverek, pilóták vagy titánok elleni önjáró löveg, stb.) egészen a fegyverekre aggatható fejlesztésekig (gyorsabb célzás szálkereszttel, gyorsabb váltás fegyverek között, lézeres célkereszt, stb.) minden személyre szabható. Időt vesz igénybe megtalálni a saját ízlésnek legmegfelelőbbet, de érdemes kísérletezni.

titanfall-2-multi3

A multiplayer módok között megtalálhatóak a nagy klasszikusak is, mint az Attrition (team deathmatch), a Capture the Flag és a Free for All is. De van több taktikát igénylő mód is, mint például az Amped Hardpoint, ahol három kijelölt pont birtoklásáért harcolunk. Kis csavar, hogy az elfoglalt pontok megerősíthetőek, azok védelméért kétszeres pontot kapunk. A Bounty Hunt során pedig minden sikeres likvidálásért bizonyos pénzösszeget kapunk, amit az időnként megjelenő bankba feltöltve helyezhetünk biztonságba, ellenkező esetben a minket leszedő pilóta kaparintja meg a nálunk lévő valuta felét. A Coliseum pedig kicsit kilóg a sorból, hiszen egy az egy ellen játszhatunk más pilótákkal, egyforma fegyverekkel. Ahhoz, hogy bejussunk az arénába 10 kreditet kell letenni vagy az ajándékba kapott jegyek közül kell beáldozni egyet. Ezek egy-egy meccsre jogosítanak fel, amik három győztes körig tartanak, a jutalmunk pedig kreditek és/vagy különböző álcafestések.

További nagy előnye a játéknak a konkurenciával szemben a fejlesztők által választott üzleti modell. A Titanfall 2 esetében nincs season pass, nincsenek fizetett DLC-k sem, minden új tartalom ingyenesen lesz elérhető, melyek automatikusan települnek egy-egy patch során. A közel jövőben például bővülni fog a játék a Live Fire nevű móddal, ahol két hat fős csapat küzd egymással, titánok és respawn nélkül, szűk pályákon, miközben egy zászló birtoklásáért folyik a harc. A körök 60 másodpercesek és az a csapat nyer, amelyben több a túlélő. Rögtön két direkt ehhez a módhoz tervezett pályát is fog tartalmazni a patch.

A Titanfall 2 a tavalyi év egyik, ha nem a legjobb legjobb FPS-e, annak ellenére, hogy a jóval nagyobb reklámot kapott Battlefield 1 és Call of Duty: Infinite Warfare közé ékelődve jelent meg. Az élvezetes egyjátékos kampány, a kiegyensúlyozott és pörgős multiplayer és az ingyenes tartalomcsomagok mind a Titanfall 2 malmára hajtják a vizet.

Titanfall2

Hozzászólások

hozzászólás


[ további írásai]
Ha tetszett, kövesd a Facebook-on is!
Kategóriák: videójáték

Szólj hozzá

Nem belépett felhasználók számára a hozzászólások kb percenként frissülnek.

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.



Keresés az oldalon